28 Απριλίου 2013

Ο ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝ ΦΩΣΤΙΝΗΣ ΚΑΙ Η ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΙΤΑΛΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΚΥΜΗ ΕΥΒΟΙΑΣ. ΛΥΣΣΑΣΜΕΝΟΣ ΤΑΞΙΚΟΣ ΑΓΩΝ ΚΑΙ ΑΓΩΝ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΚΤΗΤΗ




Όταν περνάω έξω από το Δεσποτικό της Κύμης κάτι με αναταράσει. Η αλήθεια είναι ότι η οικογένειά μου συχνά ανέφερε τον κοιμησμένο Δέσποτα με εχθρικές διαθέσεις. Πρώτα από όλα όταν η οικογένεια μου ήταν στα πάνω της και ήταν πλουσία ο Παντελεήμον Φωστίνης εζήτησε το καλό σερβίτσιο για να τραπεζώσει κάποιους προύχοντες επισκέπτες. Μετά εξεχάσθηκε το θέμα... Το σερβίτσιο αγνοείτε έκτοτε... Και όχι μόνο αυτό... Όταν οι επιχειρήσεις της οικογένειας μου μπατήρησαν και ξέπεσαν σε σημείο να μην υπάρχει γάλα..... για την αδελφή μου και απευθυνόμενη η μητέρα μου για ενίσχυση στον Άγιο τούτο άνδρα, που γεννήθηκε στο Κρανίδι, αυτός ηρνήθη.... Δεν ξέρω ποιά αποκοτιά τον οδήγησε σε αυτή την συμπεριφορά. Δεν είναι σπάνιο στην κοινωνική ζωή να αντιμετωπίζονται οι άνθρωποι ανάλογα της κοινωνικής υπάρξεώς τους...


Η Κύμη εφιλοξένησε και έθρεψε σωματικά και πνευματικά μεγάλους άνδρες της εκκλησίας. Ο Άγιος Νεκτάριος, ο Φωστίνης, ο Άγγλος πάτερ που ενέσκυψε στην Ορθοδοξία (βαριέμαι να πάω στην βιβλιοθήκη μου να βρω τα βιβλία του για το σχίσμα με τους Παπικούς και να γράψω το όνομά του...) αλλά και ο σημερινός Μητροπολίτης ο Σεραφείμ. Αποτελεί μια μεγάλη πνευματική κολυμπήθρα για την εκκλησία.

Ο Φωστίνης λοιπόν υπήρξε μεγάλη μορφή. Ριψοκίνδυνος, με πνεύμα πονηρό, άνθρωπος της δράσης, εθνικόφρων και μέγας αντικομμουνιστής. Δεν δείλιασε να γράψει βιβλίο το οποίο θα σας παραθέσω ευθύς αμέσως δίνοντας σε δημόσια θέα ΌΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ με τα ΟΝΟΜΑΤΑ τους στην ασφάλεια....!!!!!!! Ομολογώ ότι δεν έχω ακούσει στην ζωή μου τέτοιο όμοιο γεγονός... Στην ΑΘήνα παλαιοί αγωνιστές μου ανέφεραν, παράμερα και μυστικά είναι αλήθεια, ότι πολλές φορές έβρισκαν απάγγυο σε εκκλησίες από το ανηλεές κυνηγητό. Αλλά αυτός ο Φωστίνης.... Αυτός δεν ήταν Μητροπολίτης... Ήταν εισαγγελεύς, κατήγορος, κυνηγός των κατακαημένων κομμουνιστών της Κύμης που κοιμόντουσαν στα βουνά για να μην τους πλακώνουν νυχτιάτικα οι Χίτες...

Το βιβλίο του είναι σπουδαίο και κάθε ένας θα καταλάβει μέσα από εκεί τι σήμαινε η εποχή του Β' Παγκοσμίου πολέμου. Έχω μήνες να το διαβάσω αλλά θα πω τι θυμάμαι και μου έκανε εντύπωση. Οι απεργίες των εργατών ορυχείων λίγο πριν μπουν οι κατοχικές δυνάμεις στην πόλη. Το κούρεμα των γυναικών της ΚΎΜΗΣ στην πλατεία της Κύμης με δημόσιο εξευτελισμό όλων των γυναικών που πήγαν με τους Γερμανούς ή τους Ιταλούς.... Η πάλη για την κυριαρχία στην Κύμη ανάμεσα στους Κομμουνιστάς, την αστική εθνική αντίσταση των παλαιών αστικών κομμάτων. Η πάλη αυτή έγινε με όρους τρομερούς και φοβερούς... Μυστικοί πράκτορες στα αντιμαχόμενα στρατόπαιδα, γυναίκες, άντρες, παιδιά.... Η πάλη για μια άλλη Ελλάδα μετά την αποχώρηση των κατακτητών και η πάλη για συνέχιση της ίδιας κατάστασης μόλις φύγουν οι κατακτητές υπήρξε μνειμιώδης, αποφασιστική και μανιώδης.

Η οικογένειά μου στάθηκε με την αστική αντίσταση. Ίσως από σύγχιση, αλλά θα το πω ευθαρσώς δεν ήθελε τον κομμουνισμό ήταν του αστικού μπλογκ... Η ίδρυση του ΕΑΜ Κύμης βρήκε τον πατέρα μου εντός του. Σύντομα όμως διασπάστηκε. Οι μετέπειτα Χίτες!!!! απεχώρησαν καταγγέλοντας τον κομμουνιστικό χαρακτήρα του, ιδιαίτερα κάτι τύποι από τα χωριά πχ Βίταλα..... Ο ένας αδελφός παρέμεινε, βγήκε στο βουνό αντάρτης εσυνελήφθη και στάλθηκε στην Γερμανία για να ξεθάβει πτώματα στους βομβαρδισμούς αιχμάλωτος. Ο δικός μου υπηρέτησε στα τάγματα ασφαλείας παραμένοντας αντικομμουνιστής. Σύντομα απολύθηκε και μετακινήθηκε στο κέντρο καταγγέλοντας του Χίτες σαν βάρβαρους...


Η ζωή στην Κύμη ήταν τραγική. Δια μέσω του βιβλίου θα μάθετε πράγματα σπουδαία.... Ρουφήξτε τα....









2 σχόλια:

  1. Ενθουσιάστηκα που ανέβασες βιβλίο απο το SCRIBD.
    Μπράβο μου άρεσε. Οχι το βιβλίο αλλά η διαδικασία. Υπάρχουν αριστουργήματα στο scribd , που αξίζει να γίνουν πιο γνωστά μέσω των μπλογκ.
    καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. maria

    χαίρομαι βρε και εγώ ενθουσιάστικα που βρήκα το scribd και τώρα καταλαβαίνεις... καινούργιο κοσκινάκι μου... φαντάζομαι να κατανοείς ότι ούτε εμένα με συγκίνησε το βιβλίο αλλά είναι ιστορικό...

    ακόμα μια δημοσίευση για τον μητροπολίτη αυτό και τα κατορθώματά του στην ΕΣΣΔ και τελεύω με δαύτον...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

λαλατε