20 Οκτωβρίου 2012

ΤΑ ΑΠΟΝΕΡΑ ΤΗΣ ΜΑΧΗΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΣΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΖΩΗ....






Όταν μπαίνω στο site της Ελληνικής Καθολικής Εξαρχίας

 http://elcathex.com/eke/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

ζω σαν τα παλαιά τα χρόνια.... Νιώθω την πόρνη να αφοδεύει στην Αγία Τράπεζα της Αγιάς Σοφιάς, νιώθω τα πάθη του Βυζαντινού κόσμου, που διάλεγε ανάμεσα στον θάνατο και την ύπαρξή του, υποτελής γαρ στην Παπική Δύση... Μου είναι δύσκολο να είμαι καθαρός στον λόγο μου και αντικειμενικός.... Ωστόσο πρέπει... Πρέπει, γιατί τον αγώνα ενάντια στον Μωάμεθ τον Πορθητή δεν τον πραγμάτωσε η Ορθοδοξία... Τον πραγμάτωσε ΗΡΩΙΚΑ με τα όπλα, ενάντια στο Ισλάμ οι Βυζαντινοί, που είχαν μεν το Βυζαντινό τελετουργικό αλλά ήταν με τον Πάπα ενωμένοι σε μια εκκλησιά...

Ο Κωσταντίνος Παλαιολόγος ο "μαρμαρωμένος" βασιλιάς, μαζί με τον Γενουάτη Ιουστινιάνη, έδωσαν την μάχη λαμβάνοντας την θεία μετάληψη από τον Πατριάρχη ο οποίος φυσικά με τα σημερινά δεδομένα ήταν ουνίτης.... Και οι Ενωτικοί Καθολικοί τον Παλαιολόγο τον έχουν άγιο....

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%89%CE%BD%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%82_%CE%99%CE%91%CE%84_%CE%A0%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%BF%CF%82


Τι να πω..... Ποιος έδωσε την μάχη την ύστατη ? Οι Ορθόδοξοι είχαν φύγει... Οι μόνοι που έμειναν ήταν οι λεγόμενοι ενωτικοί.... Και τι να τα κάνω τα λόγια περί Ορθοδοξίας.... σαν είναι κανείς ρίψασπις και αφήνει την Βασιλεύουσα γιατί μισεί τους Ενωτικούς....


Την Ελληνική Καθολική Εξαρχία την βλέπω κάθε ημέρα στο δρόμο για την εργασία εκεί στην Αχαρνών στον καθεδρικό ναό τους.... Η σκέψη μου πάει κάθε ημέρα στον αποδιωγμένο Βυζαντινό κόσμο που ζητά μετά την άλωση στον Βησσαρίων

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%92%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CE%92%CE%B7%CF%83%CF%83%CE%B1%CF%81%CE%AF%CF%89%CE%BD


την βοήθειά του... Βλέπω τους πρόσφυγες πλούσιους που ζητούν να ζήσουν κυνηγημένοι πλέον από την Βασιλεύουσα....

Αλλά βλέπω και τους Καθολικούς Έλληνες τους σύγχρονους αυτούς που διατηρούν το Βυζαντινό τελετουργικό.... Τι μπέρδεμα και αυτό....

Και βλέπω εκατομμύρια Χριστιανούς που διατηρούν το Βυζαντινό τελετουργικό.... Αλλά και τους Μανιάτες Κορσικανούς αυτούς που έφυγαν από την Μάνη στην εκκλησιά τους....




Φαίνεται γερνάω.... Κάποτε είχα απίστευτο μίσος για τους Παπικούς... Τώρα αρχίζω όχι να αγαπάω τους Παπικούς αλλά αυτούς τους Ελληνόρυθρμους του εξωτερικού τους συμπαθώ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΘΟΛΙΚΟΥΣ ΜΕ ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΟ τους αποδέχομαι σαν ίσους ανάμεσα σε ίσους... Ίσως φταίει ότι κάθε ημέρα βλέπω την ΠΑΜΑΚΑΡΙΣΤΟ και όλα τα ιδρύματα που έδωσαν ????  μάλλον καλύτερα..... που υποχρέωσε το ελληνικό κράτος να παραδώσουν την περιουσία της εκκλησίας τους για να αποδείξουν άραγε ότι είναι Έλληνες....

Μεγάλωσα με καθολικούς που μέναν στην γειτονιά μου τους Αμπελόκηπους.... Αλλά ήταν καθολικοί της Δύσης.... Δεν ήταν με το Βυζαντινό τελετουργικό...

Βλέπω έκπληκτος την Αρβανίτικη μειονότητα της Ιταλίας να ακολουθεί την Ελληνόρυθμη εκκλησία...







αλλά στο τέλος ένα θα πω...

Δεν μου αρέσει αυτό γιατί είναι μπάσταρδο πράγμα



17 σχόλια:

  1. Μα μήπως όλα τούτα τα μπερδέματα δε δείχνουν πως είμαστε πληθυσμοί πιο ανάκατοι και με κουλτούρες πιο ανάμικτες από ό,τι νομίζουμε;
    Άβολες αλήθειες, ωραίες.
    Καλό ξημέρωμα
    akrat
    (εσύ με τις εντυπωσιακές σου άκρες)!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εκει κάτω που ήμουν,οι αυτοπροσδιοριζόμενοι ως GrecοCatholiques,Σύριοι και Λιβανέζοι,(Μελχίτες τους ονόμαζε ενας δικός μας παπάς,δεν ξέρω γιατί),εκαναν τη λειτουργία στην αραβική γλώσσα,αλλά κρατούσαν πολλά απο το ελληνορθόδοξο τυπικο και λειτουργικό(Πάτερ ημών...,κλπ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανάμεσα σε όλα αυτά και άλλα τόσα, ένα είδα και ένα αποφάσισα:
    Ο Θεός, είναι ένας όπως και να τον έχουμε ονομάσει. Κι όλοι, (μα όλοι όμως) είμαστε αδέρφια μπροστά του.
    Κι αν πάντα υπάρχουν -και θα υπάρχουν- οι διαφορές που κάποιοι για τη Δόξα και την Κυριαρχία έφτιαξαν για να χωρίζουν τους ανθρώπους, εμείς πάντα στον ίδιο Θεό θα πιστεύουμε και πάντα αδέρφια θα είμαστε.
    Μονάχα έτσι μπορώ να δω τη φύση μας, αποδεχόμενη όλου του κόσμου τις θρησκείες, σα δικές μου...

    Καλή εβδομάδα να έχουμε!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι θρησκείες πρέπει να ενώνουν
    κι όχι να λειτουργούν διχοτομικά
    Αυτή είναι η αρχή μου άλλωστε τα μεγαλύτερα εγκλήματα στην ιστορία έχουν γίνει κατω από τη σημαία της θρησκευτικής καθαρότητας
    Ανήκουστα πράγματα αλήθεια
    φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δάφνη

    καλησπέρα αγαπητή

    σε ευχαριστώ για τα ωραία λόγια, που είναι μεγάλη τιμή.

    σε πολλά έχω καταλήξει σαν άνθρωπος σε πάρα πολλά είμαι πεποισμένος και θα αγωνιστώ ως το τέλος αλλά οι εμμονή μου είναι μιά...


    ΨΑΞΙΜΟ ΣΑΝ ΣΚΟΥΛΗΚΑΣ ΣΑΝ ΤΕΡΜΙΤΗΣ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. VAD

    ναι ναι τους ξέρω έχω βάλει στο μπλογκ μου βίδεο.... έχουν και πατριάρχη....

    είναι ντουνιάς που προσκύνησε την δυτική δύναμη αλλά δεν ήπιε το ποτήρι ως το τέλος... άφησε μια γουλίτσα.... ψευτοαντίστασης...
    άλλο εδώ.... ΈΧΟΥΝ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΗ Ε?????


    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΜΙΚΡΟ ΠΡΑΓΜΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΕVA

    θα συμφωνούσα μαζί σου...

    αλλά άλλο πράμα οι θρησκείες...

    εκεί τα γενικά ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ποιώ ελένη

    ανταποδίδω το φιλί

    μακάρι να γίνει κάποτε έτσι αλλά αμφιβάλλω για το τώρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Aν κατανοώ ορθά το "αποσπασμαικό" κείμενο,έχω κάποιες ενστάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Συνέχεια
    Τα Διάφορα δόγματα είναι ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ που καμμιά σχέση δεν έχουν με τη πίστη και το θείο,και πολλοί που τα ακολουθούν ή αλλάζουν είναι λόγω βίας ήσυμφέροντος.
    Ο πράγματι γενναίος Ιουστινιάνι δεν βοήθησε το Ρωμαίικο,αλλά τα συμφέροντα της μεγάλης γενουατικής παροικίας(αποικίας)στη Πόλη και τις κτήσεις της πχ Χίος
    Μακριά από κάθε ΜΙΣΑΛΛΟΔΟΞΙΑ,από την πρώτη άλωση το 1204 οι Έλληνες δεν είδαν καλό από τη Δύση(μήπως απ'την Ανατολή είδαν?)και η καχυποψία τους είναι δικαιολογημένη.Τουλάχιστον έσωσαν ένα μέρος της ταυτότητας τους.
    Χαιρετώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ικτίνε


    το κείμενό μου δεν είναι "αποσπασματικό" είναι κάργα αποσπασματικό.... Δεν θέλω να περάσω άποψη ΑΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟ ΚΑΝΩ..... δεν άντεξα...

    εγώ έθεσα ένα θέμα και δεν θα κλείσω την συζήτηση.....

    ο Ιουστινιάνι κατά την γνώμη σου πάλεψε για την παροικία των Γενουατών... δεν αμφιβάλω αλλά το γεγονός είναι ένα και αδιαμφισβήτητο... οι μοναχοί στην Πόλη δεν πάλεψαν καθόλου μα καθόλου γιατί το μίσος για τους Παπικούς ήταν μεγάλο....

    (μεταξύ μας και εγώ να ήμουν εκεί με το αντιπαπικό κλίμα θα ήμουν) αλλά δώσε μια μάχη....

    γιατί η ιστορική αλήθεια είναι μια

    ΔΕΝ ΠΑΛΕΨΕ ΚΑΝΕΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ....

    και αυτό το ξέρει ενδόμυχα η Ορθοδοξία
    γι αυτό είναι ΠΕΘΑΜΕΝΗ ήδη από τότε....

    οι μάχες μετράνε με την παρουσία και όχι με τους απώντες....

    συμφωνώ ότι έσωσαν πάντως την ταυτότητά τους... και την πήραν ΚΑΘ ΟΛΟΚΛΗΡΙΑΝ από τους Οθωμανούς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δημιουργείται σύγχιση με τη χρήση του όρου ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
    Ισως ο σωστός όρος θα ήταν"κλήρος" "ιερατείο"ή κάτι που να εννοεί Σύστημα και μορφή εκκλησιαστικής εξουσίας χωρίς πνευματικό περιεχόμενο.

    Τι είναι "ορθοδοξία" πριν το σχίσμα?
    Η εικονομάχοι θεωρούσαν ορθή δόξα το πιστευω τους
    Οι ησυχαστές τον 14ο αιώνα?
    Οι πολεμιστές και ο πολιορκούμενος λαός το 1453 δεν ήταν ορθόδοξοι?
    Στη τουρκοκρατία?Ο Μακρυγιάννης δεν είναι ορθόδοξος?
    Αντίθετα,δικαούται το τίτλο του ορθοδόξου κάποιος αργυρώνητος πατριάρχης ή ο Κατιώτης ή ο Πειραιώς που συμπορευεται με την Χ.Α.?

    Τελειώνοντας
    Υπάρχει και ο Λουκάς Νοταράς καιτο φριχτό τέλος του ίδιου και της πολυμελούς οικογένειας του με την άλωση.
    Η δήμευση(κατάσχεση-κλοπή Βαυαρών) περιουσιών ΚΑΙ σκευών των μοναστηριών επί Όθωνα αφορά όλα τα δόγματα όπως μαρτυρά ο Μακρυγιάννης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Iκτίνος...

    καλησπέρα με τιμά η τοποθέτησή σου.

    αγγίζει τα θέματα σωστά...

    τι είναι και τι ήταν Ορθοδοξία...

    Το τι ήταν Ορθοδοξία είναι γνωστό, ήταν μια διασπασμένη εκδοχή.

    Το θέμα το εξέτασα με φως το σήμερα. Αφού η κυρίαρχη τάση τιτλοφορείται σαν Ορθοδοξία (ΜΗΝ ΟΜΙΛΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΙΜΑΧΑ ΘΕΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ ΚΡΑΤΟΥΝΤΕΣ ΤΟ "ΚΡΑΤΟΣ" ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ) και κρατά αποστάσεις από την ενωτική προσπάθεια... (αποστάσεις γράφω και όχι ΄ΈΧΘΡΑ όπως παλαιά) τοποθετούμαι για το παρελθόν κρατώντας το σήμερα....

    Η σημερινή Ορθοδοξία δεν μιλά για τον Κ. Παλαιολόγο σαν "Ουνίτη" και μιλά για την Πόλη σαν να ήταν δική της ενώ στην πραγματικότητα ήταν "Ουνίτηκη"....

    τες πάντων όλα είναι σε σύγχιση....

    πάντως την περιουσία των "Ουνιτών" την είχε πάρει το κράτος εκεί γύρω στο 1930-1940....

    Και κάτι για τον Μακρυγιάννη προσωπικά δεν τον παίρνω και πολύ σοβαρά... έστω και αν δεν τον ξέρω καλά στα διαβάσματά μου... πρέπει πολλά να μάθω για αυτόν....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Για να κλείσουμε το θέμα
    Επιμένω στο θέμα της χρήσης του όρου Οθοδοξία.
    Θα ήταν ακριβής ο όρος"Ιερατείο Ανατολικής εκκλησίας" ?

    Για Μακρυγιάννη,Δώσε βάση.Είναι ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ,όχι τόσο ως ιστορική μαρτυρία,αλλά ως λαικός άνθρωπος με βαθιές ρίζες και συνείδηση.Σου συνιστώ ιδιαίτερα πρίν τον διαβάσεις,να διαβάσεις τη διάλεξη το Σεφέρη"Μακρυγιάννης ένας Έλληνας"που υπάρχει στις δοκιμές αλλά νομίζω κυκλοφορεί και αυτοτέλώς.
    Επίσης πρόσεξε στην έκδοση-υπάρχουν διάφορες-να περιλαμβάνονται ως επίμετρα τα κείμενα,ΘΕΟΤΟΚΑ,ΑΣΔΡΑΧΑ,ΑΛΕΞΙΟΥ,κλπ
    Είμαι βέβαιος ότι θα σε αγγίξει.
    Χαιρετώ.
    Ικτίνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μέσα από όλα αυτά υπάρχει και ένας Άγιος Μάρκος Ευγενικός για να μας βάλει όλους στη θέση μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

λαλατε