08 Σεπτεμβρίου 2010

Ένα βιβλίο συναρπαστικό αλλά γραμμένο με απόφραξη.....

ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΑΛΒΑΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΥ...

Έπρεπε να το διαβάσω... Ήταν η πρωτροπή του φίλου εκδότη του ΦΑΡΦΟΥΛΑ. Ήταν που όταν το αγόρασα πήγα στην κάβα να πάρω για το βράδυ κρασάκι... Βάζω στην σακούλα των κρασιών το βιβλίο ... Σπάει η σακούλα στην Χαριλάου Τρικούπη γίνετε το βιβλίο μέσα στην αλκοόλη... Που σκέψη για επιστροφή...



Ουφ... Τι να κάνω... Ξεκινάν οι διακοπές και αρχίζω το διάβασμα, ΜΕΛΕΤΗ. Και τι ανακαλύπτω βρε αδελφέ μου. Κατάλαβα πως δημιουργήθηκε το Αλβανικό έθνος, κατάλαβα πολλά για την Ελληνική ιστορία... Κατάλαβα πολλά για τους Μπεκτασίδες (βίτσιο προσωπικό εμμονή).
Κατάλαβα πάρα πολλά. Για τους Αλβανιστές της Ιταλίας που ακολουθούν την Ουνία. Έβγαλα συμπεράσματα για τον Μιαούλη για τον Κούλουρη (Σαλαμίνα...) για την ιστορία της Ηπείρου και της αυτόνομης Βορείας Ηπείρου. Για τον Χότζα, ο οποίος σε τελευταία ανάλυση ομογενοποίησε το έθνος τούτο εγκαθιστώντας μόλις το 1972 την εθνική γραφή. Κατάλαβα θέματα της σύγχρονης ιστορίας της Ελλάδος δια μέσω της ιστορίας των Αλβανών.
Όχι το βιβλίο δεν είναι ιστορία των Αλβανών ή των αγώνων τους. ΕΊΝΑΙ ΜΙΑ ΤΡΟΠΟΝ ΤΙΝΑ ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΙΑ, δηλαδή παραθέτει κάθε προσπάθεια από το 1830 περίπου για την δημιουργία Αλβανικού εθνικισμού.
Πάντα σε ένα βιβλίο που προσπαθείς να πεις την γνώμη σου τίθετε ένα αμείλικτον ερώτημα....
ΒΡΕ ΑΔΕΛΦΕ ΑΞΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΕΝΑΣ ΜΗΝΑΣ ΔΙΑΒΑΣΜΑ-ΜΕΛΕΤΗ?

Ανεπιφύλακτα ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ

Αλλά για να μην σας πάρω στον λαιμό μου και με βρίζετε αξίζω να σας πω μια αλήθεια...
Από τον τίτλο καταλαβαίνεις ότι γράφτηκε με δυσκοιλιότητα... Είναι ένα βιβλίο που η συγγραφεύς (Γαλλίς) κάνει μπαμ ότι είναι ακαδημαική, "αντικειμενική" μελετητής. Τώρα έφταιγε και ο μεταφραστής? Ξέρω εγώ εργάτης είμαι δεν ξέρω ξένες γλώσσες... Αλλά τι είναι τούτο τα τελευταία χρόνια... Μια η Μεξικάνικη επανάσταση μια η Ιστορία του σύγχρονου Ισραήλ μια τούτο με αναγκάζουν να παίρνω χαπάκια για την τουαλέτα... Θα πω ότι λείπει βρε αδελφέ η φλόγα, το πάθος είναι έκδηλη παντού Η ΑΜΦΙΒΟΛΙΑ, η ΕΠΙΣΤΤΗΜΟΝΙΚΗ ή ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΦΑΝΗΣ οπτική. Η μούχλα, η σκόνη, η ακαδημαική φορμόλη.

Φίλοι μου αν θέλετε να κατανοήσετε θέματα Οθωμανικής πολιτικής, Νεοτουρκικού ρεύματος, Αλβανιστικής ιστορίας, Ηπειροτικού ζητήματος, θέματα περί Χότζα και εθνικιστικού σταλινισμού, θέματα θρησκείας, κοινής διεκδίκησης ιστορικών φυσιογνωμιών πχ Μέγας Αλέξανδρος θέματα Πελασγών... θέματα θέματα θέματα θέματα...

Ε ΤΟΤΕ ΜΗΝ ΤΟ ΧΑΣΕΤΕ γιατί θα είστε πίσω από τις σύγχρονες ανάγκες....

17 σχόλια:

  1. Εντάξειιιιιιι! Θα το πάρω!!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. χαχαχαχαχ το μέθυσες το βιβλίο έτσι;
    Μάλλον δεν θα το διαβάσω απαπα τα βαριέμαι αυτά :))))

    Ματςςςςςςςςςςς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλά τέτοια παρουσίαση.. με επηρέασες, κι έχω πει να μη διαβάζω άλλα "εθνικά" τρόπον τινά.......

    :-)

    Τελικά ήρθες για να μείνεις ή θα φύγεις πάλι;;;;;;

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σε πιστεύω.
    Αλλωστε με ενδιαφέρει και εξαιτίας της γειτονίας μας.
    Έχω ακούσει πολλά για το θέμα απο πρώτο χέρι σε ένα οδοιπορικό μου στην Αλβανία όταν τους είχανε φάει τα λεφτά οι πυραμίδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. σταλαγματιά

    χαχα είδες παιδί μου κρασοβιβλίο έγινε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Βάσσια

    τελικά θα μείνω ΑΘήνα...

    δεν είναι εθνικό βιβλίο ούτε ιστορία... είναι περίεργο ωραίο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Έχω κάνει αρκετά ταξίδια στην Αλβανία λόγω δουλειάς τα προηγούμενα 15 χρόνια, έχω συζητήσει και περάσει πολλές ώρες με παλιούς και νέους ανθρώπους, έχω δει και ζήσει πράγματα και νομίζω πως έχω πάρει μια μυρωδιά απ΄ την κουλτούρα τους.

    Μου φαίνεται ενδιαφέρον ...αλλά δεν θα το βάλω στην ίδια σακούλα με το κρασί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλημερα Ακρατ!!!!

    Καλως σε βρηκα και παλι..

    Καλο φθινοπωρο!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. radio marconi

    ε ναι

    άλλες σακούλες μην την πάθεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ενδιαφέρον αλλά ποιος έχει χρόνο για διάβασμα τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. καλώς ήλθες...

    θα μπορούσα να έλεγα ότι είχε δυσκοιλιότητα όταν το έγραφε ο συγγραφέας...

    δηλαδή δεν ήταν γάργαρο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

λαλατε